Dec 2, 2010

Antiglobalistički vodič kroz kapitalizam




"Nema teže stvari no objašnjavati duhovne stvari
 ljudima koji telesno misle i rade." 
                                         Sveti Vladika Nikolaj Velimirović 
  
   
   Svakodnevno čitam dnevnu štampu, doduše u elektronskom obliku, i tako zadovoljavam svoju glad za informacijama. Hranim potrebu koja nije ni postojala pre nekoliko godina. Zamišljam kako su ljudi živeli pre pola veka, bez tv-a, interneta, pa i novina, i svih ostalih modernih stvari koje su nam ugmizale u domove. Stvari od kojih smo tako brzo i neprimetno postali zavisni.

   Ranije se odvijalo mnogo više interakcije medju ljudima. Kada se osete usamljenima, ljudi umesto da upale računar i odu na fejs, išli su  kod komšije, prijatelja, šetali po varoši i "minglovali se". Sada možete samo uhvatiti sebe kako svakodnevno unutar četiri zida ostvarujete lažni kontakt sa desetinama "prijatelja", i osećate se pritom tako voljeni, tako bitni i važni.
   Igrom slučaja, imajući višak slobodnog vremena, konačno sam počeo da koristim internet. Mislim, surfujem već godinama vrlo intenzivno, ali tek sada stičem hrabrosti da krenem u duboko, nailazeći tamo na potopljenu atlantidu u kojoj su nekada gajena neka drugačija uverenja. Pokušavam iskoristiti ovaj medij dok i on ne postane cenzurisan kao i svi pre njega, svesno odbijajući ulogu zlatne ribice koja prima ono što joj se servira, a pritom gajeći lažno uverenje kako sam svoj gazda. Prepoznajem obmane koje me navode da mislim da JA odlučujem šta ću pogledati, koju ću informaciju primiti i memorisati. Jer WorldWideWeb je samo još jedan od načina na koji vam se dočarava lažan osećaj da je ceo svet vaš i da vam je sve dostupno. 
   Sećam se kada sam pre nekoliko godina otvorio facebook i kada sam trebao da potražim prijatelje, jednostavno nisam imao koga da dodam jer nisam znao nikoga ko ima otvoren nalog. Tada je ovaj CIA-in servis za prikupljanje podataka bio tek u začetku. A danas možemo da počnemo da merimo vreme BF-AF(before/after facebook), jer je veći uticaj na današnjeg čoveka ostavio internet i facebook nego Hrist na ondašnjeg. Kao nusprodukt raznih metoda ispiranja mozga, dobijamo čoveka koji polako ali sigurno gubio individualnost utapajući se u masu, čoveka koji se ništa ne pita i ništa ne odlučuje, a pritom se zbog gubitka "tereta odlučivanja" oseća bolje. Majko, što me rodi da gorim ko lampa...
   Tako sam postepeno počeo da istražujem. Neprimetno sam ušao u jednu, za mene potpuno nepoznatu dimenziju. Dimenziju koju su stvorili ljudi koji "DRUGAČIJE MISLE"! Ljudi koji kritički gledaju na svet oko sebe, ljudi koji su sposobni da vide ono što ja nisam iako mi je sve vreme bilo pred nosem, koji žele bolje i veruju da je to moguće.Ljudi koji vape za drugačijim svet za svoju decu, svet bez banaka, bez američke hegemonije, bez ratova, gladi na jednoj strani i Paris Hilton na drugoj, bez genetski modifikovane/kancerogene hrane, zagadjenja, nametnute rasne i verske mržnje, bez eksperimenata na stanovništvu, genocida nepodobnih naroda, tajkuna, marionetskih vlada i  korumpiranih političara. Svet u kome ne postoje Bilderberzi, iluminati, MMF, Rimski klubovi, Kabalisti, Rokfeleri , Rotšildi i slični ugursuzi sa kompleksom boga. U svetu koji svi mi znamo da ne valja, a jebe nam se da to priznamo, jer mislimo da ne možemo bilo šta da promenimo. 
   Imam da jedem, pijem, prdim i smrdim a pritom ima i gorih od mene. Oni jadnici u Aziji i Africi nisu izvukli dobitni tiket kao ja, pa bolje da ćutim i pravim se da sam mrtav, nego da čačkam mečku i testiram sreću. Da ne bi i ja umro od gladi il' side, radio za pola dolara dnevno i izigravao pokusnog kunića nekog novog gripa. Dupe uza zid i radi kako ti "pametniji" kažu, drži glavu ispod radara, ne talasaj. A ako i dodje do sranja, kada zagusti stisni se u sredini stada, zatvori okice i moli svevišnjeg u koga odavno ne veruješ da nećeš ovoga puta biti izvučen baš ti...


"They came first for the Communists,
and I didn't speak up because I wasn't a Communist.
Then they came for the trade unionists,
and I didn't speak up because I wasn't a trade unionist.
Then they came for the Jews,
and I didn't speak up because I wasn't a Jew.
Then they came for me
and by that time no one was left to speak up."   
Friedrich Gustav Emil Martin Niemöller (14 January 1892 – 6 March 1984) 



   Iznenadio sam se brojem ljudi koji sve vreme bili tu oko mene, isticali glasno neke druge vrednosti, a ja ih jednostavno nisam video. Toliko sam bio slep kod očiju. Nije me sramota da priznam da sam bio još samo jedan zombi koji je mislio da sve zna i da upravljam svojim životom, da imam sve slobode i mogućnost izbora. A nisam ni bio svestan realnosti, stvarnosti koja je upravo suprotna. Nisam bio izmanipulisan, to je previše blaga reč, ja nisam upravljao sobom! Spontano i nesvesno sam uzeo crvenu pilulicu i probudio se na nekom drugom mestu, gde je sve izgledalo turobnije i teže, ali mi nije žao. Bez obzira na to, osećao sam se sjajno jer sam konačno ugledao stvaran svet oko mene.
  
Podignete glavu i odjednom umesto slike divnog života koju ste uvek videli, obećavajuće budućnosti i fatamorgane, ugledate odvratno lice Gospodara Lutaka koje vam se ceri, a vi ste marioneta koja je sve vreme u rukama držala makaze. Od tog trenutka počinjete sve oko sebe da gledate drugačijim očima, dobili ste kartu i naočare za 3D projekciju multipleksa  i ne želite nazad u neku zagušljivu jeftnu bioskopsku salu. Iznenadno otrežnjenje ne ide bez mamurluka i mučnine, ali je sjajno kada se konačno nešto ISTINSKI OSETI.



 Tako potrčite da probudite i ljude oko sebe, želeći da se i oni osete SLOBODNI kao i vi, da podelite sa njima istinu koju konačno tako jasno vidite i....udarite u zid nerazumevanja. Zid čiji ste i vi do skora bili deo. Postoji više razloga zašto je to tako i to morate shvatiti. 






 Prvo - ljudima je teško da prihvate da 99% stvari u koje su do tada verovali nisu ni blizu istini, i time priznaju da su jackass, da su lakoverni i nasankani, a priznavanje greške nije nešto što je u ljudskoj prirodi. 
Drugo - vi dovodite u pitanje autoritet ljudi koji tvrde suprotno, čitav sistem po kome funkcioniše današnji svet i poričete zvaničnu "istinu", čime proizvodite da u vama vide nekoga ko se predstavlja pametnijim od njih samih, iako se sami tako ne osećate, i to ih razumljivo odbija. 
Treće -pojedini jednostavno ne žele da uključe mozak ili zato što ih mrzi ili zato što se boje novih saznanja, jer negde duboko u sebi znaju da će se od tog trenutka toliko toga promeniti.  Od svih dobijete identične odgovore, kao iz kalupa, pritom uhvatite sami sebe da primoravate druge da misle kao vi. A drugi čekuju od vas "delanje" ne bi li se uverili u vasu posvećenost i iskrenost u to što govorite. Kao da tobože svaki dan  povlače sve same konkretne poteze koji za posledicu imaju neprestani napredak i boljitak njihovih učmalih života. Takodje očekuju da se opašete sa 20 kila dinamita i dignete se u vazduh ispred skupštine, pa će onda eventualno razmotriti vašu stranu istine. Ne shvataju da su oni sami potrebni ne bi li do promene došlo i da je vaše budjenje jalovo bez drugih koji će se na njega nadovezati.
   Posle svega toga shvatite da činite grešku i traćite vreme ubedjujući druge jer ste u startu učinili pogrešan korak. Ljudi izbacuju floskule tipa "teorija zavere", dok im zemljotres u obliku WikiLeaks-a maše kao bilbord pred očima govoreći "ceo svet je pozornica, a ti si usrani statista bez teksta, dok se režiser loži na trash-filmove". 


   Stara kineska poslovica kaže: "Ako je neko žedan, dajte mu pola čaše vode, pa tek ako zatraži još, dajte mu i drugu polovinu." Isti je slučaj i sa znanjem. Onaj ko je gladan istine, sam će zatražiti još, samo, i samo ako je spreman da sa sebe skine okove. Jer ako malo bolje razmislite, i oko vas je sve vreme bila istina, pa je niste prihvatili sve dok se kockice nisu složile i dok se jednostavno niste osetili spremnima. SNAKE EYES!! 
   Vaše je da glumite putokaz i stojite spremni sa šmrkom i crvenom pilulicom otržnenja u ruci kada je neko zatraži. Jer put ka preobraženju osobe koja ne uvidja lažnu realnost u kojoj je celoga života je kao probuditi nekoga iz višegodišnje kome. Ne možete tražiti od njega da odmah otrči maraton, zar ne?


 "Najveće istine lakše ćeš dokazati ljudima životom no rečima.
Zato i ne počinji govoriti o njima prvo jezikom jer ćeš ih dovesti u sumnju."
                                                                                           Sveti Vladika Nikolaj Velimirović  
                                 
    A kada konačno prihvatite da spoznate sami sebe, ni to neće biti dovoljno. Zaista, neće svet momentalno postati bolji, neće problemi biti rešeni istog trenutka. Ali će vam biti lakše kada stanete ispred ogledala jer ćete biti u stanju da sebi kažete "pronašao sam sebe", i ponosno se pogledate u oči jer ste učinili najbitniji prvi korak! Mali korak bitan samo vama. To je jedino što se traži od vas - da probudite moždane vijuge, krenete da razmišljate, da vam se upali crvena lampica kada uvidite laži na kojima se zasniva vaš život. 
   Od tog trenutka ćete shvatiti da vas banke pljačkaju, da ste u dužničkom ropstvu, da vas preko tv-a pocenjuju prikazujući vam reklame ranga teletabisa, da vam uz pomoć medija kreiraju način mišljenja, da ste celog života verovali u istorijske laži, da vam neki plaćenik od političara zadužuje zemlju sve do tačke kada ćete poželeti da ste Grk, da ne postoji jebeno globalno zagrevanje, sloboda mišljenja i izbora. Prestanite da čekate da dodju mali zeleni i smak sveta 2012-te, jer ćete opčinjeni nebitnim propustiti voz u jednom pravcu koji kreće bez vas. Samo je potrebno da prema sebi budete iskreni i prestanete da nesvesno okrećete glavu i tada će se sve srušiti. Pokrenuta je odavno lančana reakcija koja se ne sme zaustaviti sa vama. 
   
   Na ovaj način se ne borite protiv vetrenjača. Borite se protiv slabih koji su naoružani najnižim telesnim užicima, nudeći vam ih u zamenu za vašu indolentnost. Jer njihova piramida je ništa drugo do kula od karata. Vi ne treba da stremite ka njenom vrhu jer su gore mesta odavno rezervisana, već samo da bacite kakve god karte da su vam podeljene i prestanete da igrate po njihovim pravilima po kojima ne možete pobediti. Jer znajte, kuća uvek dobija.



"the greatest trick the devil ever pulled 

was convincing the world he didn't exist"

                                                                               

No comments:

Post a Comment